Spiga

Kursus Ko K Membina Karisma …

Takyah masuk kelas cakap cik Wahid..perghh..Tp pada 4-5 Jun 2008 kami semua kene pi Pusat Pengajian Luar UM kat Gombak.besnyerr…mula2 naik bas aku pening jer..dah la bas bertentang plak tuh..takper mustaqin ader..Dah sampai tgok2 tmpat tuh punyerla best..bilik pon ok jaa..


Masuk part briefing dan ice breaking..mula dengan Shah Rukh Khan..kami tertipu lagik oleh cik Wahid..bile mai time pemilihan penghulu ntah macamaner Shah Rukh Khan terpikat kat aku dia g calon aku..Aduss..tak penah dibuat orang..Bila time pilihanraya aku diisytiharkan menang…Raser mcm kemenangan rakyat pun ader…


Petang tuh watla aktiviti lukis mender ntah…pastuh kami kener bincang tentang persembahan malam plak..kener jd Rosyam Noor la plak…Ader mcm2 cdgn nk boh namer malam tuh..ader yg bg mlm pesta muda mudi laa..Malam Pertama la..hahha
aku la tuh.


Akhirnya dinamakan ‘Malam jangan tidur lagi’ Geng aku yg tak kurang ensemnya mcm aku jd penga cara iaitu Anuar dan Ezati. Kedua-dua kapel nih mmg sempoi dan berbakat. Semua peserta ketawa terbahak-bahak..Mana tak tergoleknya…gelagat semuanya macam..haaarrr….
Ada grou nyanyi Tak Ketahuan Matta la..Dangdut la..Rap Iban la..hahah


Kalau aku citer smpai Ramadhan depan tak habis..tp last skaliaku sbg penghulu yg berhemah terpaksa wat persembahan dgn naib penghulu Aisyah..aper lagi..Jamal dengan Ogy laa…SAyaNg MenYayanG….


Esok paginya kami mengharungi dunia pacat…perghh..naik bukit beb..Tepat pukul 7 pagi, kami berkumpul di tempat parking kereta buat warming-up. Akmal handle warming-up, Mustakim plak baca doa selamat kepada Allah S.W.T.


Waktu naik bukit mula2 berkumpulan pastu berubah kepada pasukan model2 bergaya utk ditangkap gambaq oleh puan Aza...Puan Aza pun satu..dia wat juwaku mula gelisah hati mula gundah..dahla muka dia mcm awek aku kak liza..dah la baru ja tak sampai semingu dia kahwin...heheh..jiwang skit tak pa kot..

Waktu dlm hutan.bermacam-macam suara. Ada yang penat, ada yang menjerit sebab digigit pacat. Pastu kembara sesi kedua plak kena jalan dlm lumpuq..pergh.. yang paling dalam paras peha. Namun keluhan itu pudar dengan kegembiraan setelah pengembaraan ini berakhir dengan mandi-manda bersama di sungai yang airnya jernih.

Pastu apa lagik..dlm bas penat2 kami balik terus laa...

0 comments: